הסרת קונדילומה בלייזר

אם גם אצלך הופיעו יבלות הקונדילומה – (יבלות דמויות כרובית והבלתי נעימות למראה ולמגע) את לא לבד. יבלות אלה נגרמות כתוצאה מהידבקות בווירוס הפפילומה (HPV), שעובר בדרך כלל בעת קיום יחסי מין, ובשנים האחרונות הן נפוצות מאד בקרב נשים וגברים שנחשפו למגע מיני לא מוגן.

החדשות הטובות הן שרק 10% מהנשים והגברים שנדבקו בווירוס יפתחו יבלות. החדשות הרעות, מצד שני, הן ש-90 האחוזים הנותרים עלולים להמשיך ולהפיץ את הווירוס מבלי לדעת זאת.

איך אפשר לזהות יבלות קונדילומה?

יבלות הקונדילומה לאו דווקא כואבות, אך ללא ספק הן מאוד מגרדות. במידה ומופיעות בליטות בסביבת הנרתיק או סביב פי הטבעת כדאי להתחיל לחשוד. הבליטות הללו יתפתחו להיות יבלות דמויי כרובית ובדרך כלל ניתן להבחין בהן ולחוש אותן כשהם בגודל זעיר . היבלות יכולות להגיע לגודל של עד כמה סנטימטרים והן מחוספסות למגע ועשויות להופיע בצורה בודדת או בצבר יבלות. נשים יכולות להרגיש תחושה של צריבה והפרשות מהנרתיק ואפילו דימום קל לאחר גירוד או אחרי קיום יחסי מין. בכל מקרה רק בדיקת רופא תאבחן אבחן את המצב.

מדוע חשוב לטפל?

טיפול בקונדילומה הוא חשוב ביותר, משום שזנים מסוימים של וירוס ה-HPV עלולים לגרום לשינויים טרום סרטניים. סיבות נוספות כוללות מניעת הדבקה ושמירה על אסתטיקה של האזור. כך או כך, אם עולה חשד להדבקות בקונדילומה, יש לאבחן ולטפל בה במהירות.

*יבלות קונדילומה מחייבות התערבות רפואית*
יש מגוון טיפולים ליבלות הקונדילמה כגון משחות או תכשירים מקומיים כאשר הסרת קונדילומה בלייזר הוא הטיפול הנפוץ המהיר והמועיל ביותר שאינו משאיר צלקות לאורך זמן.

מומלץ וכדאי להיפטר כמה שיותר מהר מיבלות הקונדילומה כיוון שקיום היבלות על גבי העור מגדיל את סיכוי ההדבקה של אזורים נוספים באזור אברי המין וכן את הפרטנר/ית.

מעבר לבעיה האסתטית, הימצאות היבלות מעידה על חשיפה לוירוס הפפילומה שידוע כגורם להתפתחות נגעים טרום ממאירים וזנים מסוימים אחראים להתפתחות סרטן צוואר הרחם והעריה.

איך מתבצע טיפול בקונדילומה

על מנת למפות את התפשטות וירוס הפפילומה מנגעי הקונדילומה, אנו מבצעים בדיקת משטח צוואר הרחם (PAP), כמו גם בדיקת וולווסקופיה. אם אותרו נגעים, יש להסיר אותם במלואם על מנת למנוע הדבקה של פרטנרים והתפשטות הנגיף לאזורים אחרים בגוף.

ישנן מספר שיטות להסרת יבלות קונדילומה: החל ממשחות למריחה על האזור הנגוע, דרך צריבה באמצעות לייזר, חנקן נוזלי או מחט חשמלית ,כריתה של הנגע בסכין. ד"ר בן שטרית מבצע הסרת קונדילומות באמצעות לייזר. הלייזר הוא טכנולוגיה מתקדמת ואפקטיבית, המאפשרת העלמה מוחלטת של היבלות תוך שמירה על היגיינה והימנעות מפגיעה ברקמה הבריאה שמסביב לנגע. הטיפול נעשה בהרדמה מקומית.

הסרת קונדילומה בלייזר נחשבת לטיפול בטוח, וניתן לבצעה גם בזמן הריון.

כיצד מתבצע הסרת קונדילומה בלייזר?

אחרי פגישת רופא נשים ויעלה חשד לקונדילומות המטופלת תופנה לביצוע בדיקת וולווסקופיה – הסתכלות על העריה עם מיקרוסקופ ייעודי לאחר צביעה עם תמיסות שונות המבליטות את הנגעים החשודים .

הסרת היבלות בלייזר תתבצע במהלך הוולווסקופיה באלחוש מקומי עם משחה או זריקה עדינה, קרן הלייזר יוצרת אידוי של הנגעים מהשורש ובכך מקטינה את הסיכוי לחזרה של הנגעים באותו איזור. הלייזר יוצר חום רב שמאדה את היבלות בדיוק אופטימלי וכך מונע נזק טרמי לסביבה הבריאה ומונע פגיעה ברקמות סמוכות.

קונדילומות בגברים מעשויות להופיע על שורש איבר המין, או סביב העטרה וכמובן ע"ג שק האשכים. טיפול בלייזר כאמור מדוייק יעיל ומונע פגיעה מיותרת ברקמת עור בריאה.
קונדילומות ניתן לאבחן גם בצוואר הרחם , שם היבלות עלולות לתפתח לאחר יחסי מין לא מוגנים עם פרטנר נגוע. גם באזורים אלה ללייזר יתרונות טיפוליות כמפורט.

האם טיפול אחד מספיק להסרת קונדילומה בלייזר?

לצערנו, כ 30% מהנגעים עשויים לחזור גם לאחר טיפול בלייזר, ובהתאם למצב הקליני לעיתים יש צורך בטיפול או שניים נוספים. כמו כן בן/ בת הזוג חייבים להיבדק במקביל

להתייעצות ופרטים נוספים, קבעי פגישה ללא התחייבות במרפאתו של ד"ר בן שטרית. לשם אבחנה והתאמת טיפול מיטבי.

מה היה לנו עד כה:
שתפו את המאמר!
שיתוף ב facebook
שתפו עם פייסבוק!
שיתוף ב twitter
שתפו עם טוויטר!
שיתוף ב whatsapp
שתפו עם ווצאפ!