הזמן המתאים ביותר לביצוע בדיקת היסטרוסקופיה

בזכות תוצאה מדויקת ומלאה בזמן אמת לצד היכולת והגישה לבצע חלק מן הטיפולים בוב מקום, זכתה בדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית להצלחה וביקוש ומהווה את קדמת הטכנולוגיה בתחום רפואת נשים בכלל ואיתור בעיות פוריות אצל נשים בפרט.

אילו ממצאים יכולה הבדיקה לאבחן?

  • צמיחה עודפת של רירית ברקמות ודפנות הרחם ויצירת פוליפים.
  • גידולים סרטניים או טרום סרטניים על הרירית.
  • חציית חלל הרחם באמצעות מחיצה מולדת
  • דלקות וזיהומים
  • שאריות היריון לאחר הפלה מלאכותית או טבעית
  • צלקות ברחם
  • חצוצרות חסומות
  • סיבים היוצרים חסימה בשריר הרחם
  • ליקויים במבנה הרחם

למי מיועדת בדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית?

הבדיקה מיועדת ומתאימה לכלל הנשים, ללא מגבלת גיל, מצב ילודה או מצב רפואי. הבדיקה נועדה בעיקרה לאתר סיבות לקשיים בפריון ועל כן מתאימה לנשים בגיל הפריון המתקשות להרות, ולאחר קיום מספר בירורים מקדימים. יחד עם זאת, באמצעות הבדיקה ניתן לאתר מומים, מגבלות וליקויים ברחם אשר השפעתם עשויה להיות רחבה מעבר לקשיי פריון, ועל כן מתאימה בהמלצת רופא לנשים בכלל סיטואציות, לרבות ווסת לא סדירה, דימומים רבים, כאבים שמקורם ברחם ואחרים.

מה ההבדל בין היסטרוסקופיה אבחנתית להיסטרוסקופיה ניתוחית?

למרות שמדובר למעשה באותו הליך בו מוחדר סיב אופטי בעל יכולת תשקיף וצילום למסך הקיים בחדר, ולמתן מידע ותמונת מצב אמתית בזמן אמת לרופא ולמטופלת, למעשה היסטרוסקופיה אבחנתית מיועדת לקבלת מידע בלבד ואילו היסטרוסקופיה ניתוחית מנצלת את הטכנולוגיה המתקדמת ואת המידע המדויק המושג בעקבותיה לביצוע הליכים רפואיים מידיים. למעשה, כמעט בכל ממצא שצוין מעלה, ניתן לטפל בזמן אמת באמצעות היסטרוסקופיה ניתוחית.

היסטרוסקופיה אבחנתית

באיזה מועד בחודש מומלץ לבצע את הבדיקה?

המועד המתאים ביותר לבצוע הבדיקה הוא עם תום הווסת החודשית. בשלב זה חלל הרחם נקי ורירית הרחם דקה ואינה מפריעה לחדירת הסיב או לתשקיף הבדיקה.
הבדיקה אינה גורמת לתופעות לוואי או דימום ואינה מושפעת מדימומים קלים במידה ונותרו בדרכי הרחם, מה שמאפשר את קיומה במועד זה גם לנשים השומרות מספר ימי נידה לאחר סיום הווסת החודשית.


האם הבדיקה משפיעה על היכולת להניק אצל נשים לאחר לידה?

אין קשר בין הנקה לביצוע הבדיקה. ניתן לבצע את הבדיקה בתקופת ההנקה, כאשר ההנקה וזרימת החלב אצל האישה אינם מושפעים כלל מן הבדיקה.

האם ניתן לקיים יחסי מין ו/או להרות לאחר קיום הבדיקה?

אין כל מניעה לקיים יחסי מין לאחר קיום בדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית ואין מגבלה בתהליך הפוריות בעקבותיה. היה והבדיקה כללה גם הליך טיפולי- ניתוחי יש להיוועץ ברופא המטפל.

האם קיימות לבדיקה תופעות לוואי אותן יש להביא בחשבון עם ביצועה?

הבדיקה עצמה היא בדיקה פשוטה ומהירה, האורכת דקות ספורות בלבד, אינה מצריכה הרחבה של צוואר הרחם, הרדמה מלאה או מקומית או החדרת חומרי ניגוד לגוף. הבדיקה מתבצעת במרפאות לרפואת נשים, בהשגחה וביצוע של רופא גניקולוגיה מומחה ותוך הקרנת תוצאותיה בזמן אמת על מסך ואפשרות שמירת המידע באופן חזותי מלא. בזכות אלו, הבדיקה אינה מותירה תופעות לוואי, אינה מחייבת במלווה (אם כי כל אישה כרצונה ולהעדפתה יכולה לבחור בביצוע הבדיקה יחד עם מלווה) ואינה משבשת את אורח החיים לאחריה.

מה היה לנו עד כה:
שתפו את המאמר!
שיתוף ב facebook
שתפו עם פייסבוק!
שיתוף ב twitter
שתפו עם טוויטר!
שיתוף ב whatsapp
שתפו עם ווצאפ!