מה התסמינים של קונדילומה?

הכרת תסמינים של מחלות משתנה בין האנשים השונים באוכלוסייה. בעוד שיש כאלו שיזכרו תשדיר של שירותי הרפואה שסיפר על תסמינים של שפעת למשל, אחרים יכולים לזכור יותר טוב תסמינים של מחלה שאחד הקרובים שלהם חלה בה, בעוד שיש כאלו שפשוט מכירים תסמינים כתוצאה מידע כללי. הכרת תסמינים מאפשרת לנו להתמודד טוב יותר עם מחלות, ברגע שההתמודדות תהיה רלוונטית לנו. במאמר הבא נסקור את התסמינים של מחלת המין קונדילומה.

אז מה זה קונדילומה?

בקרב מחלות המין, קונדילומה נחשבת לאחת המחלות המתעתעות שביניהן. בעוד שמחלות מין רבות גורמות להפרשות או לגירויים עזים, למעשה אנשים שיש להם קונדילומה יכולים שלא לשים לב אליה במשך זמן רב מאוד, כל כך רב עד שהקונדילומה עצמה חולפת וכבר לא רלוונטית יותר.

מחלת המין הזו באה לידי ביטוי כיבלת קטנה המופיעה על איברי המין של נשים ושל גברים. היבלת הזאת נחשבת לקטנה מאוד, כך שאם היא מופיעה כיבלת אחת יחידה במקום מבודד, אתם עשויים שלא לשים לב אליה. מחלה זו נגרמת עקב הדבקה באחד מהזנים של וירוס הפפילומה במהלך קיום יחסי מין.

מדוע לא כולם שמים לב לתסמינים?

קונדילומה נחשבת למתעתעת יחסית, מכיוון שהרבה אנשים פשוט לא שמים לב שיש להם קונדילומה. היבלות שנגרמות עשויות להיות כל כך קטנות, עד כדי כך שלא ניתן לראות אותן באופן מיוחד. היבלות הללו עשויות להופיע במקום שאינו נגיש לעין, כמו מסביב לפי הטבעת, כך שכל עוד הן לא גורמות לתסמין נוסף, קשה מאוד להבחין בהן במצבים הללו.

פנייה לטיפול בעת הופעת תסמינים

אם בכל זאת הצלחתם להבחין ביבלות הללו, מוטב שתפנו אל רופא. הימצאות של יבלות קונדילומה מעידה על הסתברות גבוהה יותר להידבקות בזנים מסרטנים של נגיף הפפילומה האנושי, כך שלא כדאי לחכות להיעלמות היבלות פשוט. אומנם מחלות מין מעט מביכות יותר מטופלים, אך מי שלא מטפל בהן מצטער יותר בדיעבד.

אחריות כלפי בני או בנות הזוג

חשוב להזכיר שהידבקות בקונדילומה, מקורה בקיום יחסי מין. לכן, יש אחריות לכל אחד כלפי בן או בת הזוג שלו. אם למשל שמתם לב להופעה של יבלת על איבר המין שלכם או שלכן, תצטרכו לגשת לטיפול ולהודיע לבן או לבת הזוג שלכם על כך.

כמו כן, ישנם מקרים רבים בהם בן או בת הזוג הם אלו שמזהים את אותן יבלות. לכן, חשוב שגם בני או בנות הזוג שלכם יכירו את התסמינים השונים, שנסקור בהמשך, על מנת ששניכם לא תדבקו כתוצאה מקיום יחסי מין.

החשיבות בהכרת התסמינים

בסופו של דבר, הכרת התסמינים היא שמאפשרת לנו לפנות לטיפול רפואי ולפתור את הבעיה הרפואית ממנה אנחנו סובלים. אומנם זה נשמע שיש צורך לחפש יבלות, אך הן עשויות להיות כל כך מזעריות עד כדי כך שלא ניתן יהיה למצוא אותן.

ישנם עוד תסמינים אחרים שיכולים להעיד על הימצאות של קונדילומה. התסמינים הללו עשויים להיראות לא מקושרים למחלה למראית עין, אך יש הסבר מדוע אותם תסמינים נגרמים דווקא למי שיש לו קונדילומה.

הימצאות יבלות

התסמין הכי פשוט הוא הימצאות של יבלות. למי שיש קונדילומה, יש יבלות על איבר המין. אצל גברים, ניתן לראות את היבלות הללו על איבר המין עצמו, במקומות שונים, או על שק האשכים, שעליו עשויות גם להיווצר יבלות בחלקים שונים על גביו.

אצל נשים, אנחנו נראה את היבלות בשפתיים של איבר המין הנשי. גם אצל גברים וגם אצל נשים, עשויות להיווצר יבלות מסביב לפי הטבעת. היבלות הללו הן בצבע ורוד או אפור לרוב, בגודל קטן ועם מרקם רך יחסית ובשרני. יבלות גדולות עשויות להופיע אצל מי שיש לו קונדילומה והמערכת החיסונית שלו מוחלשת באופן אקטיבי.

גירויים וכאבים

אותן יבלות עשויות לגרום גם לגירויים וכאבים. אותם גירויים וכאבים יופיעו במקומות שעליהם נמצאות היבלות. אם אתם חשים כאב עז או גירוי באופן תדיר, יכול להיות שמדובר בקונדילומה, גם אם אתם לא מצליחים לשים לב ליבלות עצמן.

דימום בעת קיום יחסי מין

אם בן או בת הזוג לא שמו לב ליבלות, הם עשויים להמשיך לקיים יחסי מין מבלי שהם מודעים לכך. החיכוכים שנוצרים בעת קיום יחסי המין יכולים לגרום ליבלות של הקונדילומה להיפגע. היבלות הללו מקבלות דם ממערכת הדם, מכיוון שהן למעשה חלק מהגוף. הפגיעה ביבלות יכולה לגרום לדימום קל יחסית, מהשפתיים של איבר המין הנשי או מאיבר המין הגברי.

נפיחות עקב הצטברות יבלות

יבלת עשויה להופיע בצורה בודדה, מבלי שנראה אותה. ישנם מקרים בהם מופיעות כמה יבלות אחד ליד השנייה. הן מופיעות בסמיכות זו לזו, בצפיפות יחסית, מה שעשוי ליצור מראה נפוח. מראה של נפיחות מסוימות על השפתיים של איבר המין הנשי, על שק האשכים או על איבר המין הגברי וכן מסביב לפי הטבעת, יכול להעיד על קונדילומה.